20° Açık

Oyun Endüstrisi ve Beşiktaş

Dünya - 22 Ocak 2015 08:23 A A

Oyun dünyasının aktörlerinden Riot Games, Gnctrkcll ve Coca-Cola Zero işbirliğiyle Türkiye’nin ilk profesyonel eSpor ligi “League of Legends Şampiyonluk Ligi” başladı. Sezon boyunca Türkiye’nin önde gelen profesyonel eSpor takımlarının mücadele edecekleri ligde, Ağustos’ta gerçekleştirilecek finalle şampiyonluk kupası sahibini bulacak.

Eskiden sokaklarda misket oynayan çocuklar bugün oyun endüstrisinin inanılmaz gelişmesiyle birlikte sanal dünyada yeni bir boyuta geçtiler. Kore’de aileler hani bizde ‘’oku adam ol kendini kurtar’’ ‘’senden iyi futbolcu olur oynamaya devam et kendini de bizi de kurtar’’ derler, onlarda bunun yanı sıra ‘’oğlum şu oyunu daha iyi oyna kendini de bizi de kurtar’’ diyor.

Peki neden?

Bugün dünya dijital oyun pazarı yaklaşık 75 milyar dolar seviyelerinde dolaşıyor ve her geçen gün daha da artıyor.
Hatta Kaliforniya merkezli Riot Games geçen yıl düzenlediği dünya şampiyonasının finalini Seul de dünya futbol şampiyonası finalinin yapıldığı Dünya Kupası stadyumunda 45bin biletli izleyicinin katılımıyla gerçekleştirdi. 16 takım kıyasıya mücadele etti.

Şampiyonayı aynı anda dünyada 27milyon kişi canlı seyretti. Bugün dünyada profesyonel oyun ligleri var. Oyuncular bu oyunları bireysel ve takımlar halinde oynayarak artık para kazanabiliyor. Videoları internet üzerinden binlerce kişi tarafından izleniyor, televizyon programları, spor programları yapılıyor.

Devletler oyun endüstrisinin gelişmesi için bütçe ayırıyor.
İyi oyuncular firmalar tarafından sponsorluk anlaşmalarıyla finanse ediliyor. İyi oyuncular maaşa bağlanıyor. Kısacası oyun oynayarak para kazanabiliyorlar.

Pekiyi, Türkiye oyun sektörünün neresinde?
E-oyunları oynamak için günde ortalama 40 milyon saat harcanıyor, Türkiye ise dünya oyun pazarında üçüncü sırada kendine yer edinmiş durumda. Türk oyuncuların internet oyunlarına ortalama 450-500 milyon dolar para harcadığı tahmin ediliyor.

Geçen yıl Fenerbahçe Ülker arena da yapılan, biletli 10 bin kişinin izlediği League of Legends Türkiye Finalini kazanan Dark Passage takımı, Almanya’daki Gamescom fuarında düzenlenen IWC’yi de kazanarak, Türkiye’yi uluslararası arenada temsil etme hakkını kazanmış ve League of Legends Dünya Şampiyonasında mücadele ederek dünyanın en iyi 16 takımı arasında yer almaya hak kazanmıştı.

Türkiye’de artık dijital oyunlar ve e-spor için önemli adımlar atılmaya başlandı. Bu kapsamda Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu kuruldu. Bugün Türkiye’de kayıtlı 3 milyon oyuncu, 8 takımlı profesyonel bir lig, bu lige çıkmaya çalışan 7757 takım, bu takımlara kayıtlı 42664 oyuncu var, bu oyuncuların 2570’i Spor bakanlığından lisans almış lisanslı e-spor oyuncusu ve e-spor organizasyonlarına atlet vizesiyle gri pasaport alarak katılıyorlar. Artık üniversiteler bile e-spor bursu vermeye başladı.

Ve bu ligde Beşiktaş Sor kulübü de 2015’te takım kurarak dünyada bir ilke imza attı. Bu gelişme duyulduğu an 1 saat sonra Amerika ve Kore de tartışılmaya başlandı, olağanüstü merak uyandırdı: Neden Beşiktaş League of Legends ligine girmişti.

Nedeni aslında açık Beşiktaş e-sporun geleceğini öngördü ve bu öngörüyü yapan ilk Futbol takımı olduğunu da bir Fenerbahçe taraftarı olarak söylüyorum. Umarım Türkcell ve Coca cola zero’nun destekleme kararı aldığı e-spor oyunları gençlerimize yararlı olur…

Barış Altun

LoL

Bu haber 1716 kez okundu.
Dünya - 08:23 A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.