21° Parçalı az bulutlu

48 Saatte 40 Oyun Geliştirerek bir rekora imza attılar!

Oyun E-Spor - 28 Ocak 2015 22:33 A A

ODTÜ TEKNOKENT ve ODTÜ Enformatik Enstitüsü işbirliğiyle bu yıl yedincisi düzenlenen yenilikçi oyun geliştirme maratonu Global Game Jam ATOM 2015, 23-25 Ocak 2015 tarihleri arasında tüm dünya ile aynı anda ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Uluslararası komite tarafından açıklanan “Şimdi ne yapıyoruz?” temasına uygun yenilikçi oyunlar geliştirmek için başlayan 48 saatlik maratona 160 geliştirici katıldı. Bu yılın teması, 23 Ocak Cuma günü her merkezin kendi yerel saatine göre 17:00’de açıklandı ve tüm dünyada geliştiriciler bu ipucundan yol çıkarak kendi oyununa yorum kattı.

Tüm dünya ile aynı anda gerçekleştirilen maratonda, 160 geliştirici GGJ ATOM’da birlikte oyun geliştirerek yeni bir rekora imza attı.

GGJ ATOM Zirvede

Yenilikçi oyun geliştirme maratonu kalabalık, eğlenceli, katılımcı ve yoğun bir geliştirme sürecini tam 36 ekip ve 40 oyunla tamamladı. Dünyadaki en kalabalık merkezlerden biri olan ve bu yıl GGJ Türkiye Bölge Organizatörü olarak da seçilen GGJ ATOM, aynı zamanda en çok oyun yayınlayan merkezlerden de biri oldu.

ODTÜ TEKNOKENT ATOM’un (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi) bu en büyük etkinliği, Microsoft, TEB ve Koç Sistem gibi teknoloji devlerinin yanısıra Peak Games ve Taleworlds başta olmak üzere oyun sektörü liderleri tarafından da desteklendi. Maraton kapsamında geliştiriciler yenilikçi oyunlar yaparken diğer geliştiricilerle de tanışma ve birlikte çalışma fırsatı buldu.

Açıklanan tema ile ekiplerini kuran ve oyun geliştirmeye başlayan katılımcılar, 48 saat sonunda geliştirdikleri oyunları ziyaretçilere sundu. GGJ ATOM oyun maratonunda sektörün temsilcilerinden oluşan GGJ jürisi, Hayali ekibinin geliştirdiği “Tengri” ve Gamebra.in ekibi tarafından geliştirilen “We Are To Survive” oyunlarını GGJ ATOM 2015’in “En Beğenilen Oyunları” olarak seçti.

Yoğun katılımıyla bu yıl ilgi çeken Mısır, İsrail, Singapur, Tayland, Filipinler, Makedonya, Tunus ve Meksika gibi ülkelerin yanısıra, Türkiye de toplam 6 merkez ve 420 geliştirici kaydıyla dünyada önemli bir geliştirme coğrafyası olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Bu haber 228 kez okundu.
Oyun E-Spor - 22:33 A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.